FAQ
Produkter och användning
-
Är produkterna lagliga att använda i Sverige?
Vi säljer endast produkter som är lagliga att köpa och bära i Sverige.
-
Hur använder jag produkten på ett säkert sätt?
Det finns tydliga instruktioner på vår sajt för varje produkt. Vi rekommenderar att du testar i förväg och inte använder produkten i onödan.
-
Behöver jag någon form av tillstånd för att köpa eller bära produkterna?
Nej. Våra produkter kräver inget tillstånd.
Order
-
En produkt jag vill köpa är slut i lager, hur vet jag när den kommer in igen?
Varmt välkommen att kontakta oss via kundtjänst. -
Hur avbokar jag min beställning?
Du kan avboka din order så länge den inte har skickats från vårt lager. För att avbryta din order är du välkommen att kontakta oss via kundtjänst.
Beställning och leverans
-
Hur spårar jag min beställning?
Du får ett spårningsnummer via e-post så snart din beställning har skickats. - Jag har angett fel leveransadress
Vi kan inte garantera möjligheten att ändra leveransadress på en redan lagd order. Se därför till att noggrant kontrollera adressen innan du slutför din beställning. Kontakta oss via kundtjänst så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig. -
Hur lång är leveranstiden?
Normalt skickas din beställning inom 1–2 arbetsdagar. Leveranstiden är vanligtvis 2–5 dagar beroende på fraktsätt samt var i Sverige du bor.
-
Skickar ni till andra länder än Sverige?
För närvarande levererar vi endast inom Sverige. - Vad gör jag om mitt paket inte kommer fram eller är försenat?
Om din leverans är försenad, kontrollera spårningsnumret för att se var paketet befinner sig. Om din order fortfarande inte kommer fram, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att lösa problemet. Ibland kan leveransförseningar bero på hög arbetsbelastning hos fraktbolagen. -
Hur vet jag vad frakten kostar?
Order över 499 kr är fraktfri. Order som understiger 499 kr kostar 39 kr. Det gäller alla ordrar som levereras med PostNords pakettjänster inom Sverige.
Betalning
-
Vilka betalsätt finns?
Vi använder Nets som betalningsleverantör. Vi erbjuder betalsätt: Apple Pay, Swish, VISA, Klarna, Mastercard samt Riverty.
-
Kan jag ändra betalsätt?
Nej, vi har inte möjlighet att ändra betalningssätt i efterhand. -
Är det säkert att handla hos er?
All betalningsinformation krypteras och lagras säkert enligt branschstandard (PCI DSS-kompatibel) -
Återbetalning
Återbetalning för de returnerade varorna sker med samma betalsätt som användes vid betalningstillfället. Återbetalning sker när returen blivit mottagen och godkänd på vårt E-handels lager. Så fort vi hanterat din order och genomfört en återbetalning kan det ta 1-3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto.
Retur och reklamation
-
Kan jag returnera en produkt om jag ångrar mig?
Ja, du har 14 dagars ångerrätt och bytesrätt enligt distansavtalslagen. Detta gäller från dagen du tagit emot din order. Bytesrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:
- Produkten är obegagnad och felfri.
- Faktura/Kvitto finns och kan uppvisas.
-
Förpackningen är oskadad.
- Hur byter jag en produkt?
Byten hanteras som en retur. Returnera produkten enligt punkt 3, och lägg sedan en ny order online. -
Hur gör jag en retur?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med din retur. -
Vad gör jag om produkten är defekt eller inte fungerar?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med reklamation eller byte.
Kundtjänst och support
-
Hur kontaktar jag er kundtjänst?
Kontakta oss antingen via vårt formulär eller skicka epost till info@aqta.se -
Har ni någon fysisk butik?
Nej, för närvarande har vi ingen fysisk butik.